28 december 2013

Framåt

Nu var julen över med all julmat, äntligen! Det här har varit en annorlunda jul, inte den hetsen som vi brukar ha. Bara ett kalas på julafton, inget på juldagen och bara ett på annandagen. För mig var det skönt eftersom strålningen tog rätt hårt den här gången, dels blev jag väldigt trött sen har det gjort ont i axeln.
Det är nog ingenting mot min fasters familj, hon gick bort på luciadagen och begravdes i mellandagarna.
Det var tungt men väldigt vackert i kyrkan! Det var längesen jag grät så mycket, livet kom ifatt mig lite. Och visar att ingen är odödlig, jag fick lite tankar om att det kunde varit jag. Även hon drabbad av cancer!

Men idag är det en ny dag, och det som har varit har varit! Så nu gör jag som jag brukar: SER FRAMÅT!
Så idag blir det minisemester med frugan bra middag och stor Frukostbuffé! Därefter är det bara att ladda mot nyårsafton. Sen har jag några veckor på mig att försöka bygga upp lite kondition, innan cellgifterna drar igång!
Är det nån som vill glömma bort verkligheten ett tag och bara sätta fokus på här och nu. Då har jag ett tips och det är inte knark utan det här: En slackline! Min träning under julen.
Walk the line!










5 kommentarer:

  1. Slacklining är grymt! Och grymt svårt. Titta på Sketchy Andy vid tillfälle, otrolig inspiration. Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=diA6sFnPDi8

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grymt var ordet! Ska träna lite till sen ska jag bjuda in dig till en battle! :-)

      Radera
  2. Slackline borde man ge sig på. Måste fixa bättre setup någonstans i trädgården. Lyckades ju till sist komma överens med enhjuling i somras, så gå på lina kan vara en bra utmaning till nästa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen in i klubben! Olof du jag får ta en fight framåt våren!

      Radera
  3. Hoppas att minisemestern blev precis så där underbar som ni önskade... :-)
    Jag avstår gärna från slackline, tack! Ha det så gott du kan nu *L*

    SvaraRadera